New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ilonka - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ilonka - WaarBenJij.nu

New York

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

16 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

New York
We rijden op het gemakje naar New York, onderweg goedkoop tanken want we moeten de auto straks inleveren met een volle tank, onderweg wel file maar we hadden inmiddels niets anders verwacht, rond 2 uur zijn we bij ons hotel, je kunt er niet parkeren dus voor de deur, koffers eruit en Ilonka en Ko rijden verder om de auto in te leveren die hebben we in NY niet meer nodig. Roland en ik doen de pre check, de kamers zijn pas vanaf 4 uur beschikbaar. Tegen 3 uur zijn Ilonka en Ko terug alles uit de bagage halen wat we nodig hebben, de rest in depot en op naar Times Square, dat is echt 2x de hoek om en dan staan we midden in het nieuwe Las Vegas. Wat een drukte, heel veel lichten, hoge gebouwen overal waar je kijkt. We gaan eerst naar het museum of modern art, onderweg komen we langs het Rockefeller centrum we gaan nog ff St. Patricks Cathedral in die staat zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant volop in de steigers dus daar is niet veel te zien. We hebben uiteindelijk 1,5 uur in MoMA. Altijd leuk zo'n modern museum, daar staan altijd van die dingen waarvan je denk van welke kleuterschool is dat afkomstig, nog wat Van Goghs, Picasso's, Rietveld en vele andere gezien. We hebben na ons voortreffelijk ontbijt van vanmorgen niets meer gehad dus we gaan eerst wat eten, we vinden een Italiaan met een echte mmm pizza met een lekkere dunne bodem. Dan zien we dat we alweer in de buurt van het hotel zitten en gaan eerst onze sleutels ophalen en onze spullen droppen. Dan richting Bryant Park, daar is vanavond een openlucht film, we nemen de strandlakens mee dan hebben we die niet voor niets meegenomen. Het is heel gezellig iedereen heeft eten en drinken meegenomen, je ziet van allerlei mensen. Het is een hele oude film maar de sfeer is prima, daarna komen we nog allerlei winkels tegen die zijn rond Times Square tot 1 en 2 uur in de nacht open dus er wordt nog wat nieuws gekocht. Douchen en moe maar voldaan rollen we daarna ons bed in.
We hebben geen NYpass gekocht die zij maar een dag geldig, om je geld eruit te halen moet je dan per dag minimaal 3 betaalde attracties doen, vandaag hebben we dat al niet gehaald. En Roland (nog net 15) was in MoMA gratis en vandaag kreeg hij korting bij 9-11. Ilonka (18) kreeg bij MoMA korting als student, neem dus altijd de schoolpassen mee van middelbare scholieren.