Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ilonka - WaarBenJij.nu Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ilonka - WaarBenJij.nu

Washington DC

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

16 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Washington DC
Vanmorgen voor ons doen al vroeg op pad Ilonka en ik gaan kijken om kaartjes te regelen voor het Capitool. Nou als je daar gewoon op tijd naar toe gaat met zijn allen kun je terecht voor een rondleiding, je gaat via het visitors centrum naar binnen, security check, geen drinken en eten mee naar binnen. Dan in de rij voor kaartjes daar kon je tot half 10 zo terecht. Ook later was het niet druk. Ze geven iedere keer een tour weg en na 10 minuten geven ze kaartjes weg voor de volgende tour. Heel bijzonder om erin rond te lopen. Allerlei mensen uit Amerika die iets betekend hebben voor de geschiedenis vinden er hun standbeeld so wie so uit iedere staat 2 personen. Helaas staat het in de steigers dus de koepel is maar een stukje te zien. Eerst ff brunchen. Dan naar het Air en Space centrum, dat is tot half 8 in de avond open dus kaartjes gekocht voor de film D-Day voor 6.45 uur en dan eerst naar het Pentagon met de metro. Tot nu toe kosten alle ritje 1,75 maar het is weekend dus daltarief. Bij het Pentagon stil gestaan bij het memorial, ook hebben ze voor alle slachtoffers van 9/11 die bij de aanslag op het Pentagon zijn omgekomen een gedenkteken geplaatst een mooi gedenkwaardig gezicht. Dan willen we te voet naar Arlington National Cemetery, dat schijnt via een gewone weg niet te kunnen daar kwamen we pas achter na een tijd gelopen te hebben. Terug naar het Pentagon en met de M naar Arlington. Heel groot en heel indrukwekkend. We kijken naar de wisseling van de wacht bij het monument van de onbekende soldaat, iedereen is muisstil. Daarna naar het monument voor Kennedy en dan lopen we verder langs nog andere gedenktekens. We gaan het niet halen om nog langs Lincoln Memorial te lopen dat hebben we gisteren al gezien vanaf de naald maar we wilden het nog van dichtbij bekijken aleen is alles veel langer lopen dan gedacht. Dan terug naar het Air en Space centrum daar is echt heel veel te zien over de oudste ruimtevaart en de geschiedenis van de vliegkunst. De D-Day film is heel mooi. Dan is het museum gesloten en gaan we met de M richting hotel, we zitten bij Dupont Circle en daar zijn gezellige restaurantjes en barretjes, we vinden een Italiaan en sluiten deze mooi dag af met een lekkere fles wijn en goed eten. Morgen alweer onze een na laatste overnachtingsplaats Philadelphia. Tot kijk.

Ps. Monique bedankt voor de tip, de metro is heel handig je koopt een kaart, die kost 10 euro, er staat dan 8 euro op de kaart, en die kun je iedere keer opwaarderen net als bij ons de OV. Alleen het opwaarderen kan al vanaf 1 euro, het is wel ff een gedoe, alleen met cash te koop maar met de creditcard wel op te waarderen, tenminste bij ons werkte het zo.