Van Boston naar Bar Harbor - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ilonka - WaarBenJij.nu Van Boston naar Bar Harbor - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ilonka - WaarBenJij.nu

Van Boston naar Bar Harbor

Door: Ilonka

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Boston

Hallo allemaal,

Hier ben ik dan met een eerste verslagje. Tot nu toe gaat alles goed. Het weer op dit moment is wat minder namelijk net 20 graden, de regendruppels zitten op het raam en is het uitzicht is niet meer dan een paar 100 meter door de mist.

Maar terug naar het begin van de reis toen wel 28 graden en een heerlijk zonnetje. Na een tripje Rotterdam voor een kamer, inpak/schoonmaak stres en een laatste keer deze maand Gerwense frietjes gingen we vrijdagochtend opweg naar Schiphol. Mooi optijd, nog even winkeltjes gekeken en een kopje koffie gedronken en boarden maar voor de vlucht. De vlucht was prima verlopen, na hier een daar wat turbulentie en 3 films later stonden we op het vliegveld van Boston.

Met een shuttlebusje werden we naar de autoverhuur gebracht. We hebben niet zo'n grote bak als vorig jaar, maar ja we waren ook wel erg verwend. Gelukkig kregen we de navigatie meteen aan de praat en zijn we naar het hotel gereden. Het was een prima hotel aan de rand van het centrum. Na even te hebben opgefrist zijn we wat gaan eten in een café/restaurant met typisch Amerikaans eten. Na het eten terug naar het hotel en naar bed want inmiddels was het in Nederland al midden in de nacht!

De dag erna zijn we Boston gaan bekijken. We begonnen natuurlijk met een real American breakfest. We hadden kaartjes gekocht voor de trolleybus die door het centum reed en waarbij je ook nog uitleg kreeg van de buschauffeur. De Amerikanen hebben alleen de gewoonte om belachelijk snel te praten dus dat was af en toe lastig te volgen, toch nog wel wat meegekregen van de geschiedenis van de stad. Nadat het rondje, wat langs onder andere het stadion van de red sox en de universiteit MIT kwam, bijna af was zijn we uitgestapt en een stukje gaan lopen.

Via een gezellige markt zijn we naar de haven gelopen om daar op een boot te stappen. Ook hier werden we weer overladen met de geschiedenis van Boston en zin de woorden 'Boston tea party' zeker meer dan 10 keer gezegd. Na de boottocht zijn we een stuk van de freedom trial gaan lopen, dit is een 4 km lang pad in Boston die is aangegeven met een rode lijn op de stoep en langs belangrijke plaatsen in Boston gaat. 'S avonds hebben we Kreeft gegeten in het No Name restaurant en daarna terug gelopen naar het hotel waar we snel weer naar bed gingen want onze lichamen zijn nog niet helemaal gewend aan het tijdsverschil.

De volgende dag zijn we nog naar de bibliotheek gelopen, maar deze bleek pas 's middags open te gaan dus zijn we doorgereden naar Portland. Voor de rest deze dag niet zo veel gedaan. 'S avonds gegeten bij een Mexicaan, maar na een drama vorig jaar en ook weer niet geweldig lekker eten nu zijn we erachter dat de Mexicaanse keuken niet voor ons is weggelegd.

Ben ik aangekomen bij vandaag, vanochtend zijn we in de regen vertrokken vanuit portland op weg naar freeport waar volgens de boekjes goed gewinkeld zou kunnen worden. Ik vond het wel meevallen. Wel twee super zachte nieuwe truien gekocht. En pap had binnen 5 minuten nieuwe schoenen. Mannen zijn wel heel makkelijk daarin.

Ik typ dit verhaaltje vanuit onze hotel kamer in Bar Harbor. Morgen gaan we een natuurpark bezoeken hier in de buurt, maar nu eerst opzoek naar een plek om te eten. Gelukkig is dat niet zo moeilijk aangezien deze plaats leeft van het tourisme! Tot de volgende keer

Doeeiii

• 29 Juli 2014 - 18:39

Astrid:

HOI,
    Leuk de waar ben je nu, kunnen we alles volgen.
    Jammer dat pap nu al klaar is met winkelen! of toch niet ? Jij toch nog niet he !
    Hier ook een dag van regen achter de rug maar temperatuur is oke.