Toronto Niagara falls - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ilonka - WaarBenJij.nu Toronto Niagara falls - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ilonka - WaarBenJij.nu

Toronto Niagara falls

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

06 Augustus 2014 | Canada, Toronto

Het ontbijt bestaat uit droge broodjes ed. Daar zijn we zo klaar mee. We laden alles in en rijden naar de City Hall in de buurt vinden we een parkeerplaaats voor $18 pd dat valt mee. We lopen naar het plein van de City Hall via het standbeeld van Winston Churchill, op het plein staan de gebouwen van de oude City Hall met een klokkentoren, de nieuwe City Hall 2 halve rondes, Nathan Philips Square en een open podium. Door naar the yonge street vol met leuke winkels ooit de langste hoofdstraar vd wereld. We komen langs de ijshockey wall of Fame, langs het Royal York Hotel en Union Statio (die zit volop in de steigers maar wel ff binnen gekeken wat een ruimte, het hotel en station zijn alle 2 van dezelfde architect. Dan naar de CN toren, probeer daar vooraf kaartjes voor te kopen wij hadden dat niet gedaan maar ik denk dat het goedkoper kan, een hele securety check maar dan kunnen we naar boven het is niet heel helder maar je hebt een fantastisch uitzicht. Op de glazen vloer kun je tot beneden kijken ik dacht dat die over de hele verdieping liep maar het is maar een klein stukje met uitzicht op het aquarium. Dan naar de bovenste verdieping daar kun je toch weer verder kijken, we herkennen alles wat we al gezien hebben en kunnen nu ook zien hoe groot het Royal York hotel is. Ik zie nu ook waar The Art Gallery en het Sharp Center for Design liggen voor straks. Nog ff terug maar de glazen vloer voor wat foto van ons allen. Beneden door naar het Sharp centre en the Art Gallery die verbouwd is door Frank Gehry. Daar op de hoek zit een gezellige Ierse pub daar nog wat drinken en eten en dan op naar the falls. De reis verloopt voorspoedig we zitten nog in Canada hebben nog geen last vd douane. Het hotel is niks bijzonders. Niagara falls als plaats is net Las Vegas in het klein, wat een kermis ook 3 casino's dus de vergelijking is zo gek nog niet. We eten in een of andere keten. We lopen naar de watervallen die zijn 's avonds verlicht, prachtig en dat geluid.... super. we maken heel wat foto's, de kids lopen nog wat rond door het kermis gebeuren maar wij hebben het zo gezien. We weten al waar we morgenochtend kaartjes moeten kopen dus das makkelijk. Tot de volgende ronde.