New York 2e dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ilonka - WaarBenJij.nu New York 2e dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ilonka - WaarBenJij.nu

New York 2e dag

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

16 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

New York 2e dag.
Het was de bedoeling dat Ilonka ons op tijd wakker zou maken, maar het was echt laat gisteren dus het is iets later. We nemen de metro, niet helemaal de juiste lijn maar dat is niet zo erg dan lopen we nog een stukje door Chinatown. Onderweg naar Memorial 9/11 komen we een tentje tegen waar je kunt ontbijten. Het gaat allemaal niet zo snel maar uiteindelijk heeft iedereen wat hij besteld heeft. Eerst in St . Pauls Churchill wezen kijken, deze kerk was een plek waar vele hulpverleners bij elkaar kwamen om te eten ed. De kerk heeft een grote rol gespeeld in het hulpverleningsproces. Dan naar het monument. Om stil van te worden. Op de fundering van de Twin Towers zijn 2 grote bakken gemaakt met in het midden een dieper stuk waarvan je vanaf de rand de bodem niet ziet. De bakken zijn met zwarte tegels betegeld. Vanaf de bovenste rand stroomt er constant water naar beneden, er is een soort van balustrade omheen waarin allen namen staan van degene die zijn omgekomen op 11-9-2001. Bij degene die jarig zijn wordt er een bloem bij de naam gelegd. We kopen kaartjes voor het museum. Het is allemaal zeer indrukwekkend. Ze hebben er een mooi geheel van gemaakt en er is veel te zien. We zijn er al met al zo'n 3 uur. We moeten niet lang wachten voor we het museum in mogen en ook de kaart verkoop is redelijk vlug geregeld.
Daarna gaan we richting de Ferry om langs het Vrijheidsbeeld te varen het regent regelmatig dus we besluiten om geen kaartjes voor het eiland te kopen aangezien er van de skyline niet veel te zien is. Via Wallstreet, Trinity Church lopen we naar Century 21 voor een ander rondje winkelen. Een Outlet voor dure merken. Het regent inmiddels iets harder maar de winkel heeft genoeg verdiepingen dus we vermaken ons prima, dan via de Brooklyn Bridge waar we een stuk oplopen om wat foto's te maken van NY bij night. Op naar Little Italy om maar weer eens iets te eten. Helaas is het niet echt lekker. NY in het donker in stukken waar het niet zo druk is kan mij niet zo bekoren. We gaan met de metro terug naar het hotel. Nogmaals over Times Square om weer ff van alle drukte te geniet. Morgen willen we Uptown.

Tags: New York