Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Ilonka - WaarBenJij.nu Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Ilonka - WaarBenJij.nu

Philadelphia

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

16 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Philadelphia

Philadelphia
Uiteindelijk hebben we in Philadelphia alleen maar geslapen en gegeten.
25 km boven Washington liggen de Great Falls, we besluiten om daar vandaag naar toe te gaan. Voor $5 mag je 3 dagen in het park. We gaan eerst ontbijten hotdog bij het kraam in het park mmmmm. We lopen eerst naar de watervallen, altijd mooi om te zien, je mag er helaas niet helemaal naar toe lopen en lekker over de rotsen klauteren, je kunt ze alleen vanaf een plateau zien. We lopen terug en kijken naar een soort van rondvaartboot, deze gaat een stukje heen en weer over het kanaal en wordt voortgetrokken door paarden, door een sluis die nog handmatig wordt bediend. Het duurt even voor de brug weer voor ons toegankelijk is. We lenen 3 fietsen, Ko zoekt een bankje en heeft geen zin in die fietsen, oude krakkemikkige dingen. We fietsen een stuk langs het water onder de bomen door, heerlijk we lopen nog ff naar de rivier om te kijken naar degene die aan het peddelen zijn en fietsen verder. Terug bij de auto, eerst nog een drankje bij het kraam en dan rijden we naar Philadelphia. We hebben veel file en wegomlegging dus we komen pas 's avonds aan, spullen naar de kamer en uit eten. We lopen een eind Philadelphia in en vinden een gezellige straat vol restaurantjes. We treffen een hele gezellige ober die het woordje folks om de 2 woorden gebruikt, tja dan maar wat minder tip. Na het eten nog een lekker ijsje van een zaakje wat we op de heenweg al hebben gespot.
De volgende morgen gaan we opzoek naar een supermarkt, daar zoeken we allemaal wat te ontbijten, aangezien wij het brood niet lekker vinden wordt het crackers met heel toepasselijk Philadelphia, Roland neemt een hotdog en wel een brood met een pot nutella. Dan terug naar het hotel en op naar New York.