Niagara falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Ilonka - WaarBenJij.nu Niagara falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Ilonka - WaarBenJij.nu

Niagara falls

Door: Ilonka

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

08 Augustus 2014 | Canada, Niagara Falls

Hallooo,

'S ochtends hadden we ontbijt bij het hotel. Dit hield in een full american breakfest bij applebee's. Nou ja, laten we zeggen lekker is anders dus gelijk besloten dat we dit niet nog een ochtend gingen doen. Na t ontbijtje tandenpoetsen spullen pakken en op naar de watervallen. Voor degene die niet weten wat de niagara falls zijn zal ik even Wikipedia quoten: De Niagarawatervallen behoren tot de grootste en bekendste watervallen ter wereld. De waterval bestaat uit drie delen: de Horseshoe Falls, de American Falls en de Bridal Veil Falls. Ze liggen op de grens tussen de Verenigde Staten en Canada tussen de gelijknamige steden Niagara Falls in de Amerikaanse staat New York en Niagara Falls in de Canadese provincie Ontario. De steden zijn verbonden door de Rainbow Bridge, een brug over de rivier de Niagara, beneden de watervallen.

Wij zaten aan de Canadese kant en hier had je ook het beste uitzicht op alle watervallen. 'S avonds was het al prachtig om te zien met alle kleurtjes maar overdag was het nog spectaculairder omdat je nu echt kon zien hoe groot en krachtig ze zijn. Een paar fotootjes verder gingen we kaartjes kopen voor op de boot. Rond kwart voor 11 konden we op de boot. Nadat we de bekende poncho's hadden gekregen (rode in ons geval, aan de Amerikaanse kant krijg je blauwe) gingen we een rondje maken langs de watervallen. Eerst vaart de boot langs de American falls en de Bridel Veil falls. De paar spettertjes waren wel fijn aangezien het redelijk warm was. Daarna vaart de boot door naar de horseshoe falls en blijft daar even drijven, nu wordt het duidelijk waarom je een poncho aankrijgt!

Na de boottocht zijn we gaan lopen langs de waterval, van boven zijn ze bijna net zo mooi als van onder. Roland had last van zijn voet dus mama en hij zijn onderweg ergens blijven hangen terwijl pap en ik nog een stuk zijn doorgelopen. Op de terugweg naar ons hotel hebben we nog een bak met sushi gehaald, wat weer eens wat anders is dan friet. Toch ben ik nog steeds niet echt fan van rauwe vis dus ik ging voor een milkshake. We gingen terug naar het hotel over de kermis die in het dorp is. Helaas wilde niemand mee in het reuzenrad en ik kan hier zelf niet betalen omdat je daar een creditcard voor nodig hebt. Jaa ik weet dat ik eigenlijk een beetje oud ben voor een reuzenrad maar het blijft toch leuk! Terug naar het hotel even uitrusten en opfrissen en om half 6 eten naast het hotel want de steak was 15$ voor 6 uur.

Na het eten lag pap met hoofdpijn op bed en ben ik naar het zwembad met belachelijk heet bubbelbad gegaan. Roland kwam een half uur later en daarna kwam mam ook nog even. In het zwembad nog een vrienden gemaakt met een meisje dat niet ouder was dan 4 en haar broer. Erg gezellig was het! Na een paar uur in het zwembad even douchen en terug naar de watervallen want het was vuurwerk! Dit blijft toch altijd leuk om te zien. Pap en mam gingen terug naar het hotel en Roland en ik hebben de Canadese dollars opgemaakt en er een lekkere fronzen yoghurt van gekocht en nog een magneetjes voor mijn verzameling. Terug naar het hotel en lekker gaan slapen.

De dag erna niet te laat opstaan om te lange wachtrijen bij de grens te voorkomen. Want we hebben Canada alweer verlaten en zijn terug in de usa. De rij was nog redelijk lang en dan is het altijd fijn als mensen opletten. De auto achter ons had besloten om het stopbord te negeren en vrolijk achter ons aan te rijden voor de douane hokjes en die auto daarachter dacht precies hetzelfde. Gelukkig geen problemen en mochten we na de gebruikelijke vragen als waar gaan jullie heen en kennen jullie er mensen gewoon doorrijden. Ontbijten hebben we gedaan met een sandwich van een 'supermark' en opgegeten op een parkeerplaats, aangezien we geen idee hadden wanneer we een gezellig plekje zouden tegen komen. Na een lange autorit kwamen we vanavond iets voor 8 aan in Lancaster. Hier wonen de Amish mensen die we ook al hadden gezien bij de watervallen. Morgen gaan we kijken of we iets van hun leven hier kunnen zien en rijden we daarna door naar Washington.

Oww jaa nog een ding, het Canadese geld is echt te leuk, de briefjes hebben een doorzichtige band en de muntjes zijn net speelgoed geld!

Houdoe