Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Ilonka - WaarBenJij.nu Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Ilonka - WaarBenJij.nu

Montréal

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

04 Augustus 2014 | Canada, Montréal

Gelukkig is Ilonka ook nog wakker en helpt met het verslag. De reis naar Montreal loopt voorspoedig je mag hier iets harder rijden dan in Amerika. Het hotel ligt buiten het centrum de kamer is nog niet schoon, we krijgen daarvoor de volgende morgen ontbijt en gaan nu lekker chillen met een cocktail aan het zwembad. De koffers zetten ze in het depot en na een uur kunnen we onze kamer in we laten de koffers bezorgen maar helaas dat wordt niet goed doorgegeven en we moeten er nog ff achteraan. Dan toch nog ff chillen op de kamer en dan op zoek naar een restaurant, het wordt een Chinees maar het is erg lekker via een omweg weer terug naar het hotel nog niet veel gezien vandaag. De volgende morgen hebben we ontbijt super buffet met van alles erop en eraan dan naar het centrum. Echt een walhalla voor onze shopper. Boven en vooral ook onder de grond wel 3 of 4 verdiepingen, je kunt hier eindeloos winkelen. Aangezien het best warm is duiken we onder de grond en ook Roland vindt iets van zijn gading. In de loop vd middag komen we weer boven eerst alles naar het hotel brengen, toch nog wat anders bekijken we lopen naar het centrum, bekijken de oude stad mooie gevels en gebouwen, trouwens zowel Quebec als Montréal en Ottawa hebben een kerk die de Notre-Dame heet. We vinden een goed steakhouse en gaan lekker eten om 22 uur gaan we naar het vuurwerk kijken wat ons in een winkels is verteld. Het wordt afgestoken in het pretpark maar aan de haven kun je het heel goed zien. Het is schitterend, daarna lopen we langs een parkje en daar wordt in het openbaar Jaws vertoont op een groot doek we vleien ons op het gras en griezelen lekker mee. Hoe oud is die film vraagt Roland. Dat weet ik niet maar aan alles kun je zien dat het uit de vorige eeuw is. Daarna nog langs kraampjes langs de kade en weer naar het hotel, lekker slapen.

• 04 Augustus 2014 - 15:22

Astrid:

Zo leuk om te lezen, liep een paar dagen achter dacht dat ik iedere keer mail kreeg als er een nieuw verslag was maar dat is dus niet zo. Kwam er ook achter dat je ook kunt volgen via de kaart, leuk.
    En wat zien jullie weer veel en gelukkig ook lekker winkelen......
    Bij ons is de vakantie ook begonnen en het zonnetje schijnt.

Groet Astrid en de rest.

• 04 Augustus 2014 - 15:35

Ilonka:

Hii, je krijgt ook iedere keer mail als er een verslag komt maar mam heeft gisteren gewoon 3 verslagen tegelijk geplaatst;)