Quebec - Reisverslag uit Québec, Canada van Ilonka - WaarBenJij.nu Quebec - Reisverslag uit Québec, Canada van Ilonka - WaarBenJij.nu

Quebec

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

04 Augustus 2014 | Canada, Québec

Mam we moeten weer schrijven. De tijd gaat zo snel inmiddels zitten we al in Ottawa. De reis naar Canada is goed verlopen bij de Douane vragen ze wel ff wat je gaat doen en hoelang en waarom en of je naar familie of vrienden gaat. We zien een andere auto leeg gehaald worden en zijn blij dat we door mogen rijden. Het hotel ligt niet in het centrum en is niet zo mooi maar goed we zijn er alleen om te slapen. De eerste avond met de auto naar het centrum. Het is een hele gezellige plaats heel toeristisch. Een goed restaurant gevonden en naar de BMX show gekeken die aan de overkant van de straat was. Ook alvast ff gekeken waar La citadelle is voor de wisseling van de wacht morgenochtend. S avonds nog in de boekjes gekeken en daarin zie ik dat je gratis kunt parkeren in de citadel. Wij zijn niet zo vroeg wakker dus gelijk naar de citadel voor de wisseling van de wacht. Ze waarschuwen al dat de wisseling misschien niet doorgaat omdat het miezert, we zijn een half uur te vroeg en helaas geen wisseling vandaag, maar we hebben ook kaartjes voor de rondleiding en die gaat gelukkig wel door. Tijdens een goede rondleiding van Sebastián over de gebruiken en het leven in de vestiging van vroeger en nu In de vestiging zit nog altijd het 22e Regiment van Canada. We mogen morgen terug komen voor de wisseling. Dan eerst maar een brunch bij chez Victor aan de haven, daarna de overdekte markt bezocht. Er zijn veel oude gebouwen maar Quebec is vrij compact en dus heel goed te belopen. Via de funiculaire (een gondel langs de berg) komen we weer boven en kijken rond bij het majestueuze fairmont Le Chateau Frontenac en op het terrasse Dufferin. Het miezert af en toe dus de winkeltjes zijn een welkome afwisseling. Ilonka scoort nog een paar nieuwe shirts en broeken. 's avonds lekker gegeten in een pizzeria met vooraf natuurlijk eerst een cocktail ze mag nl ff 4 dagen drinken in Ontario is het weer afgelopen. De volgende dag weer naar La Citadelle het is stralend weer en heel druk gelukkig kunnen we weer in de citadelle parkeren en zijn op tijd voor de wisseling het verschil met andere plaatsen is dat er hier een geit meeloopt. We hebben nog een parkeergarage tot 12.15uur bij de markt en daar kopen we lekkere verse croissantjes ed en verse frambozen, blauwe bosbessen en aardbeien en wat te drinken en gaan heerlijk buiten picknicken. Dan rijden we naar Montréal.